TECHNIK HOTELARSTWA
SYMBOL CYFROWY ZAWODU 422402
KWALIFIKACJE WYODRĘBNIONE W ZAWODZIE:
HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
HGT.06. Realizacja usług w recepcji
Branża hotelarska jest obecnie jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów w polskiej gospodarce. Pozytywny trend w przychodach hoteli, który utrzymuje się na rynku od kilku lat, jest wynikiem m.in.: rosnącego PKB oraz siły nabywczej Polaków, a także znaczącej poprawy infrastruktury zarówno transportowej, jak i konferencyjnej. To również rezultat widocznego wzrostu aktywności władz lokalnych w promowaniu miast i regionów. Wzrost popytu na usługi hotelowe obserwuje się zwłaszcza w segmentach „MICE” i „turystyka”. Dobra kondycja finansowa firm sprzyja organizowaniu konferencji i szkoleń, a poprawa statusu materialnego społeczeństwa wpływa na zmianę stylu życia i spędzania czasu wolnego Polaków. W odpowiedzi na te trendy powstają nowe hotele.
Hotelarz zajmuje się organizacją i świadczeniem usług noclegowych i gastronomicznych oraz innych usług związanych z pobytem gościa w obiekcie hotelarskim. Ustala zestaw oferowanych usług hotelarskich, sposób ich świadczenia oraz opracowuje politykę handlową. Współpracuje z innymi instytucjami oferującymi usługi hotelarskie oraz zbiera opinie o preferencjach klientów, analizuje oferty konkurencji i na bieżąco obserwuje rynek hotelarski.
WYKAZ PRZEDMIOTÓW W TOKU KSZTAŁCENIA
Kwalifikacja HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Teoretyczne przedmioty zawodowe:
- Bezpieczeństwo i higiena pracy w hotelarstwie
- Podstawy hotelarstwa
- Organizacja pracy służby pięter
- Usługi żywieniowe w hotelarstwie
- Usługi dodatkowe w obiekcie hotelarskim
- Język obcy w hotelarstwie
Przedmioty organizowane w formie zajęć praktycznych:
- Pracownia służby pięter
- Pracownia usług dodatkowych
- Pracownia obsługi konsumenta
- Praktyka zawodowa
Kwalifikacja HGT.06. Realizacja usług w recepcji
Teoretyczne przedmioty zawodowe:
- Rezerwacja usług hotelarskich
- Obsługa gości w recepcji
- Marketing w hotelarstwie
Przedmioty organizowane w formie zajęć praktycznych:
- Pracownia informatyczna w hotelarstwie
- Pracownia obsługi gościa w recepcji
- Zawodowe konwersacje językowe
Praktyka zawodowa
Kształcenie w zawodzie technik hotelarstwa odbywa się w pomieszczeniach dydaktycznych z wyposażeniem odpowiadającym najnowszym technologiom i technikom stosowanym w zawodzie.
W kształceniu praktycznym współpracujemy z przedsiębiorcami, zakładami pracy i instytucjami właściwymi dla zawodu. Na terenie szkoły zajęcia praktyczne odbywają się w pracowni hotelarskiej (standard hotelowy).